Keresés Facebook Best Of Budapest Instagram Best of Budapest ENG
Best of Budapest Measure of Quality

Best of Budapest & Hungary

Measure of Quality

"Minden vendégért meg kell küzdeni, és ez csakis együtt mehet"

2021. június 09.

Áprilistól a CPi Hotels üzemeltetésében működik a Courtyard by Marriott Budapest Budapest City Center szálloda. Bár nem ez az egyetlen Marriott-hotel a városban, ám a négycsillagos kategóriát kizárólag ez a ház képviseli Budapesten - a kislétszámú csapatban dolgozó CPI Hotels-teamnek így hát kifejezetten izgalmas kihívást tartogat a 234 szobás ház működtetése. A szállodában üzemelő étterem pedig nem csak a vendégeknek, de a budapestieknek is szeretne kedvére tenni - Anek Dóra értékesítési vezetővel, Franciscky Gergő szállodaigazgatóval és Melis Róbert executive chef-fel beszélgettünk.

Best of Budapest & Hungary: Egy jólismert belvárosi szállodában ülünk, ami a Marriottól nemrég a CPI Hotels üzemeltetésébe került. Mit jelent ez pontosan? Hogyan kell elképzelni egy ilyen váltást?

Anek Dóra értékesítési vezető, CPI Hotels Hungary: Mi eddig két szállodának az üzemeltetésért voltunk felelősek a városban, a Mamaison Hotel Andrássy és a Mamaison Hotel Residence Izabella volt az eddigi fő bázisunk. Az egyik egy négycsillagos boutique hotel, a másik pedig egy négycsillagos apartmanhotel az Andrássy út mentén. Egy franchise szerződés keretében Április 1-jén a Courtyard by Marriot Budapest City Center is csatlakozott általunk képviselt szállodák körébe. Ez a Courtyard szempontjából azt jelenti, hogy mindössze néhány személyi változás történt, hiszen a brand, a standardek, a támogatói háttér, a szállodában dolgozó kollégák nem változtak, továbbra is ugyanazokkal az arcokkal találkoznak a partnerek és a szállóvendégek is. A változás leginkább háttértámogató csapatot érintett: a HR, a pénzügyi és az értékesítés területét, illetve a szálloda vezetésében Kocsis Máriát Franciscky Gergő kollégánk váltotta. A mi feladatunk most az, hogy egy jó adottságokkal, erős nemzetközi háttértámogatással rendelkező szállodát a jelenlegi piaci körülmények között is sikerre vigyünk. Nem újdonság számunkra, hogy van egy harmadik szállodánk, hiszen a Starlight Suiten Hotel Budapest (a felújítás alatt álló ház Mamaison Hotel Chain Bridge néven nyit újra – a szerk.) bezárása előtt is 3 szállodát vitt a mi kis csapatunk, de ez az első olyan szálloda az életünkben, amit franchise rendszerben üzemeltetünk. Egy teljesen új terméket kell teljesen megismernünk, megtanulnunk, ami egy nagyon izgalmas feladat. És hogy mennyire nehéz ezt pont most csinálni? Az, hogy nem egy túlterhelt időszakban kell megtanulnunk nagyon sok mindent, talán picit könnyebbé teszi, viszont teljesítenünk és bizonyítanunk kell rövid időn belül. Nyilván a körülmények is meghatározzák, hogy milyen szinten tudjuk ezt majd megtenni, de mi megteszünk mindent, hogy ez a ház újra sikeres legyen.

Franciscky Gergő szállodaigazgató, Courtyard by Marriot Budapest City Center: 18 éve dolgozom a CPI-nál különféle házakban és pozíciókban és egy izgalmas váltás, egy nemzetközi szállodalánc struktúrájában kamatoztani az eddig megszerzett tapasztalatokat. Most az időnk nagy részét az teszi ki, hogy megismerjük a szállodát és a brandet, ami egy nagyon jó dolog, rengeteg olyan programja van a Marriottnak, amiből a  CPI eddigi szállodái profitálhatnak – de ez egy oda vissza működő tudás átadás, mert a CPI világból is át tudunk ültetni olyan dolgokat, ami egy kis lezserséget, helyi kreativitást visz a mindennapokba, anélkül, hogy a brand sztenderdeket megsértenénk természetesen. A Marriott szállodák profi működésének titka a sztenderdizáltság, szabályozottság, feladatkörök jól látható elkülönülése. Mi az eddigi szállodáinkban kis szobaszámmal, családiasabb hangulatban működtünk. Mindenbe belefolytunk, mindenki tudott mindent, és ha valaki hiányzott, tudtuk pótolni. Most szeretném az itteni csapatnak átadni, hogy mi együtt dolgozunk és mindenkiért dolgozunk. Az üzemeltetésváltással az itteni erős határvonalak kicsit lazulni fognak, a mozgástér nagyobb lesz. A cél az, hogy több energia maradjon arra, hogy a vendégre koncentráljunk, sokkal kreatívabbak legyünk, és a kollégák kihozzák magukból azt a professzionalizmust, amit én is tapasztaltam. Egy nagyon jó csapatot vettem át, és ezt meg is köszöntem az elődeimnek, ami egyrészt az ő érdemük is, de maga a gárda is nagyon profi hozzáállással rendelkezik, és tényleg a vendégben gondolkodnak, aminek nagyon örülök. Próbálom őket motiválni, átadni azt a lendületet, ami bennünk van, hogy érezzék, hogy tényleg minden egyes szobáért, minden egyes vendégért meg kell küzdeni, és ez csakis együtt mehet.

Fantasztikus ételeket kóstoltunk az éttermetekben – amit annyira talán nem ismernek a budapestiek.

Anek Dóra: Szeretnénk az éttermet a helyi piaccal jobban megismertetni. Azt gondoljuk, hogy nagy érték egy szállodában egy jól menő, megbízhatóan jó minőséget hozó étterem, és ezt nem kell feltétlenül csak a szállóvendégeknek megtartani. Ezt most a helyzet is megkívánja, hiszen a külföldi vendégek és a szálloda foglaltsága jelen pillanatban még mindig nem tért vissza a normál kerékvágásba. Szeretnénk, hogy a budapestiek jobban megismerjenek minket, ezért próbálunk hozzájuk a következő hetekben közelebb kerülni. A séfünk egy nagyon könnyed, letisztult tavaszi-nyári menüvel készült. Tapasztalt szakember, aki nemzetközi háttérrel is rendelkezik, és nagy szállodaláncoknál dolgozott itthon és külföldön is. Az új menübe és a futball Európa Bajnokságra rímelő snack menübe a hazai ízek mellett, néhány a bajnokságban résztvevő ország ismert különlegességeit is becsempészte. Ezzel kifejezetten azt a célközönséget próbáljuk megcélozni, akik most, hogy azért már bizonyos körülmények között lehet találkozni, kimozdulnának akár csak egy baráti beszélgetésre, vagy egy jó meccset megnézni, ha nem is élőben, de legalább egy olyan helyen, ahol jót lehet enni, inni. Egy másik kezdeményezésünk, hogy azokat a fogásokat, amelyeket a séf és a csapata a személyzetnek készít, a környező cégeknek, és a környében lakóknak is ajánljuk. A „menzánk” ételkínálatát egy hónapra előre közzé tesszük és az érdeklődők akár előre, akár aznap is leadhatják a rendelésüket.   Akinek kényelmesebb, annak bizonyos távolságon belül a szálloda személyzete házhoz is szállítja az ebédet, de akinek egyszerűbb, az szállodába is bejöhet a napi menüért. A távolabbi megrendeléseket úgy tudjuk teljesíteni, hogy a menza kínálata egy ismert futárcég oldalán keresztül is elérhető. Ezzel is próbáljuk a szállodánkat és a környezetét összekapcsolni.

Melis Róbert executive chef: Kezdetnek nem célunk túl nagyot dobbantani, mert erre megvannak azok az éttermek Budapesten, akik ebben sokkal jobbak. Próbáljuk az emberekhez eljuttatni a hírét, hogy itt vagyunk, és szeretnénk velük megismerkedni. Létrehoztunk egy snack menüt, amin azoknak az országoknak a kedvenc snackjei szerepelnek, akik a labdarúgó Európa Bajnokságon szerepelnek. Ezek tapas-jellegű ételek, többet is ki lehet próbálni. Frissült az itallapunk, fölkerültek új borok, és az árainkat is úgy gondoltuk újra, hogy minél több embert el tudjunk érni. Mindemellett ott vannak a klasszikus hazai és nemzetközi fogások, mint például a cézársaláta, a burgerek, a kihagyhatatlan gulyásleves, ami nálunk a legfinomabb. Őszinte, egyszerű ételeket szeretnénk kínálni, és jó hangulatot teremteni, amiben jó találkozni és együtt lenni. Amikor idejön valaki, én beszélgetek, ismerem a törzsvendégeket már névről, a konyha is elég nyitott, mindenki belát, idejöhet, beszélhet hozzánk, mi is szívesen kimegyünk és beszélünk a vendéggel, azt szeretnénk, hogy ez egy interaktív közeg legyen, és ne csak annyi történjen, hogy a felszolgáló leadja a rendelést, hanem a vendég akár ide is jöhet, és egyenesen tőlem megrendelheti az ételt, ez már sokszor így is működik. Tudjuk, hogy mit szeretnek a visszajáró vendégeink. Az emberek talán kicsit el is távolodtak egymástól az utóbbi időben, mi abban szeretnénk segíteni, hogy a gasztronómián keresztül visszataláljanak egymáshoz. Én szeretnék egy olyan vendégkört kialakítani, akik szívesen idejönnek és megkóstolják az ételeinket, sőt, mi szívesen teszünk eleget törzsvendégeink speciális kéréseinek és a bevált új ételeket fel is vesszük a kínálatunkba.

Úgy tűnik, most a legfőbb feladata a szakmának, hogy a belföldi keresletre tudjon reagálni – milyen terveitek vannak ezzel kapcsolatban?

Anek Dóra: Szeretnénk egy picit érdekesebbé tenni Budapestet a hazai közönség számára. Nagyon sok olyan attrakció, programlehetőség van ebben a városban, ami akár nekünk budapestieknek is érdekes lehet. Azt gondolom, hogy olyan szolgáltatóként, aki a turizmusból él az a feladatunk hogy megmutassuk a belföldi vendégek számára is azt, ami szép ebben a városban:  az épületeket, a kultúrát, a gasztronómiát, a programlehetőségeket, azt, hogy tulajdonképpen a mi fővárosunk az egy nemzetközileg nagyon elismert turisztikai célpont és hogy nem csak egy amerikai turistának érdekes felfedezni Budapest utcáit, hanem például egy nyíregyházi család is ugyanúgy megteheti ezt.

Franciscky Gergő: Ha pedig külföldet nézzük, nagyon bízunk a Marriot hűségprogramjának erejében. Ez egy óriási bázis, akiket meg tudunk célozni, akik, amint lehet, készen állnak az utazásra. Akik a Marriott szolgáltatásait preferálják és már elértek egy magasabb szintet a lánc vendéghűség programjában, ők újra ezt a brandet fogják választani. Ugyan a városban már több Marriot-szálloda de a 4 csillagos kategóriában egyelőre csak egyedüliként a Courtyard képviseli a brand-et. Bízunk abban, hogy a csoportok, amint lehet, jönni fognak és hamarosan visszatérnek a konferenciák, rendezvények is. Sales csapatunknak óriási feladata lesz, abban, hogy a megváltozott piacon minél több régi és új ügyfelünket mozgósítsa a Courtyard 234 szobájának megtöltésére.

Két házatok áll felújítás alatt, egyik a korábban Starlight néven ismert Mamaison szálloda, amely Mamaison Hotel Chain Bridge Budapest néven nyit újra – de nem csak egy nyitás vár rátok.

Anek Dóra: Mind a két projektünk nagyon izgalmas, két egymás mellett lévő épületről van szó, a város szívében, a Mérleg utcában. Nem csak a lokáció, hanem a két új szállodának a koncepciója is nagyon különleges, mi már az első pillanatban beleszerettünk, amikor a tervezőasztalon megláttuk az új terveket. Mindkét szálloda Varró Zoltán tervei alapján születik újjá, a 4 csillagos házunk (Hotel Chain Bridge – a szerk) a kategória tetejét megcélzó, kicsit már a luxusba hajló termék lesz, kicsit a 20-as éveket megidéző hangulattal, óriási szobaméretekkel. Már a felújítás előtt is kényelmes szobaméreteink voltak és most 54 lakosztállyal fogjuk várni a vendégeket. A szobáink, lakosztályaink egy része hosszútávú tartózkodásra is alkalmas lesz, apartmanjellegű felszereltséggel, konyhával. Az épület alagsorában 200 nm-es területen egy hangulatos spa is készül, illetve a gasztronómiát is megcélozva egy étteremmel is kiegészül ez a szolgáltatáscsomag.

A mellette lévő épületet is megvásárolta a cégünk, ez egy 3 csillagos designhotelnek ad majd otthont. Összesen 99, szobával készülünk a 3 csillagos kategóriának megfelelően. Egy nagyon fiatalos, trendi hely lesz, és ha valaki Varró Zoltán terveit ismeri, akkor tudja, hogy ő mindig valami egydiséget visz a szállodákba. Nagyon szeretünk vele dolgozni, mert mindig megragadja, hogy hogy lehet egy designos tér funkcionális is. Az új háromcsillagos házunkban így a lobby közepén egy körhinta kap helyet, ami egyébként a lobby bár funcióját látja el. A szobákban sem véletlenül látható a tapétán a Körhinta című film részlete, ez a design központi eleme, egy kis retroérzettel. Két óriási Rubik-kocka lesz például a recepciós pult. Nagyon várjuk, hogy már csak az utolsó porszemeket kelljen letörölgetni a bútorokról. A felújítások 2019 novemberében kezdődtek mindkét házban, a nagy építészeti munkálatok már elkészültek, a 3 csillagos szállodának a homlokzata, a tetőcsere, az ablakcserék, a válaszfalak elkészültek, igazából csak a befejező mozzanatok vannak hátra, amelyekre már elég pár hónap. Ennek a folytatásáról most tavasszal fog dönteni a tulajdonosunk, és mi bízunk benne, hogy még idén legalább egy házat megnyithatunk.